Herhangi bir uygulamanın herhangi bir anında, işlenilmek, gösterilmek istenen bilginin daimi kaldığı yerden alınıp getirilmesine loading diyoruz. Örneğin, veri tabanında sabit duran bir bilginin ekranda gösterilmesi için çekilip hafızada saklanması, harddisk de duran bir bilginin işlenmesi için hafızaya getirilmesine, vb.
Bu bilgilerin ne zaman getirileceği ve hangi parçalarının getirileceği konusunu düşündüğümüz zaman lazy ve eager adında iki farklı yakşalım önümüze çıkıyor.
Mesela bir oyun oynayacağımız zaman oyunun bütün bölümleri, karakterleri oyun ilk açıldığında yüklenmez. Oyunu oyna butonuna bastığımız zaman bir loading yazısı görürüz. Bu lazy (uyuşuk) loading için güzel bir örnek oluyor. Karakterlerin bilgileri oyun başlayana kadar hafızaya yüklenmese de olur. Ne zaman başlayacak o zaman yükleriz.
Diğer bir örnek bir word dökümanını açtığınız zaman dökümanın tamamı hafızaya yüklenir ve siz sayfa geçtikçe yüklenmeye devam etmez. Yani parça parça ilerlemez. Buna eager (hevesli, istekli) loading denir.
Yüklenecek bilginin ne kadar büyük olduğu ve arada network katmanının olması durumu gibi şartlara göre yükleme şekline karar vermek gerekir.
Kısaca toparlayalım. İşlenecek bilginin tamamının hafızaya/sayfaya/gerekli alana bir kerede yüklenmesine eager loading diyoruz. Bilginin işleme anı geldiği zaman gerekli alana yüklenmesine ise lazy loading diyoruz.